آغاز فعالیت دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، دبیر جشنواره بین المللی عکس مزارات گفت: مزارات اسلامی به عنوان محوریت برای تمام جهان اسلام، مطرح است و از مزار‌های پیشوایان دینی تا علما، اندیشمندان و بزرگان جهان اسلام مورد توجه هستند.

امیرمهدی حکیمی ادامه داد: در بخش مزارات به رابطه مزار و زندگی، مزار و بازار، مزار و هنر و معماری و... پرداخته می‌شود. 

وی نیایش در ادیان آسمانی را یکی از بخش‌های این جشنواره ذکر و از مشهد به عنوان شهر گفت و گوی ادیان یاد کرد و افزود: در این رابطه گفتگو‌های حضرت رضا (ع) با علمای ادیان مورد توجه بوده است؛ لذا آستان قدس رضوی تصمیم گرفته است تا در جشنواره بین المللی عکس مزارات هم به نقش تمدنی و ارتباط بین ادیانی بپردازد.

این مسئول ادامه داد: امروز همچنین پوستر دومین جشنواره بین المللی مزارات رونمایی و سایت جشنواره به نشانی photo.mazar.net معرفی شد.

حکیمی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی مزارات در دو سال گذشته، گفت: دوره نخست این جشنواره با شرکت عکاسانی از ایران و 33 کشور برگزار و هفت برگزیده در دو بخش مزارات و نیایش نی انتخاب شد.

دبیر جشنواره بین المللی عکس مزارات با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار نخستین دوره، افزود: در دوره نخست، هشت هزار و 127 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که هزار و 833 اثر از 33 کشور خارجی و مابقی از 31 استان کشور دریافت شده بود. 

جشنواره بین المللی عکس مزارات توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با همکاری معاونت آموزشی بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

https://www.iribnews.ir/00G3c7